2010. szeptember 12., vasárnap

Előadások az olvasóvá nevelés kisgyerekkori megalapozásáról

"2009 júniusában, egy akkor egyéves kislány édesanyjaként egy másik anyukától értesültem arról, hogy a marosvásárhelyi Cserealji Református Egyház termében Makkai Kinga pedagógia szakos tanár az olvasóvá nevelésről, gyermekkönyvekről tart előadást. Kapva-kaptam az alkalmon, mert éppen abban az időszakban kezdték a rokonok gyermekemet könyvekkel elárasztani, én meg tanácstalan voltam, mit, mikor adhatok a kezébe, nézegethetek el vele, olvashatok fel neki. A klasszikus gyermekirodalom nagyjait (pedagógusként) ismertem, a kortárs írók azonban teljesen ismeretlenek voltak számomra. Makkai Kinga előadása remek „idegenvezetés” volt a gyermekkönyvek világában, és hiszem, hogy nemcsak számomra, hanem a többi jelenlévő szülőnek is valódi segítség. Az előadóval gyermekirodalomról, előadásairól, meseolvasásról beszélgettünk"- írja az interjú bevezetőjében Kommer Erika, aki jelenleg a marosvásárhelyi Pedagógiai Líceum német szakos tanára, és doktori disszertációját a romániai magyar és német gyermekirodalomból írja, a BBTE Bölcsészkarán, Egyed Emese irányításával. Örvendetes tény, hogy ebből a témából itt Erdélyben doktorálni lehet!!! És van hozzá érdeklődő!


Az interjút a Csodaceruza szeptemberben megjelenő 45. számában olvashatjátok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése